• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Запобігання дитячому травматизму

/Files/images/unnamed.jpg

/Files/images/ПБ.jpg /Files/images/0156.jpg /Files/images/unnamed (1).jpg /Files/images/unnamed (2).jpg /Files/images/unnamed (3).jpg /Files/images/unnamed (4).jpg

Останнім часом в усьому світі невпинно зростає рівень дитячого травматизму. Діти дошкільного віку травмуються рідше, оскільки майже весь час знаходяться під наглядом батьків чи вихователів дошкільних навчальних закладів. У той же час школярі не лише частіше стають жертвами нещасних випадків та аварій, а й нерідко мимохіть самі створюють ситуації, небезпечні для здоров’я та життя.

Загалом дитячий травматизм спеціалісти поділяють на чотири види:

· шкільний

· спортивний

· вуличний

· побутовий.

Хто зі школярів найчастіше травмується

Обставини виникнення травм у дітей значно різняться від таких у дорослих. Адже здебільшого діти травмуються під час ігор. Окрім того, існує два критичних вікових періоди, коли виникає чимала кількість травм серед дітей. А саме це вік:

· 3 роки

· 11-12 років.

У ці періоди діти й підлітки стають роздратованими та вередливими, часто конфліктують з людьми, які їх оточують. У них може сформуватися неприйняття вимог, яких вони раніше без проблем дотримували, що призводить не лише до порушень правил поведінки, а й, як наслідок, — до травм. З віком кількість травм зростає, досягаючи максимальних значень у 14-річних учнів.

У виникненні травм відіграються свою роль такі чинники, як:

· вікові,

· анатомо-фізіологічні та психологічні особливості школярів

· фізичний і розумовий розвиток учнів

· рівень життєвого досвіду

· підвищений інтерес до пізнання навколишнього світу.

Спеціалісти стверджують, що найчастіше отримують травми різного характеру:

· діти з гіперактивністю учні, яких батьки виховують в умовах гіпер- або гіпоопіки

· школярі з порушенням функцій програмування та контролю власної поведінки

· діти зі зниженим інтелектом.

Іноді саме індивідуально-психологічні особливості школярів стають передумовою отримання ними травм. Так, втома, нервозність, переважання збудження над гальмуванням, імпульсивність, з одного боку, і, навпаки, переважання гальмування над збудженням, інертність нервових процесів, з іншого, — усе це може призвести до травматизму у школі. Діти з високим інтелектом вміють прогнозувати наслідки свої вчинків, усвідомлюють небезпеку, що може їм загрожувати, й уникають її. Разом з тим діти, які часто отримують травми, навпаки, неадекватно поводять себе у стресових ситуаціях.

Кiлькiсть переглядiв: 2511